Arkiv for kategorien 'Reise'

Vel vel, nå har det seg slik at noe uforutsett skjedde, noe som gjorde at vår Spaniatur ble brått kansellert. Den er langt ifra avlyst, men kun satt på vent til vinteren begynner å nærme seg. I mellomtiden skal vi uansett ut å reise litt og det er selvfølgelig vakre Rhodos vi skal til denne gang også. Vi reiser allerede nå på lørdag og skal være i minst to uker. Skal ta masse bilder og prøve å holde liv i denne bloggen fremover!

Hva kan jeg si? Jeg blir liksom aldri lei av Rhodos jeg.

EUROPEMEDITERRANEANGREECERHODESDES_000923IXIA

recepcion-galeria_1

recepcion-galeria2

sunset2_0

Det er ikke lenge til nå.. Om akkurat to uker sitter jeg på terrasen her, mens Miley sover godt i reisesengen sin. Herregud som jeg gleder meg. Dette vil nok forandre livet mitt.

bryllup

Denne helgen var vi i bryllup til min nydelige storesøster i selveste Praha. Det har vært en helg med utrolig mange inntrykk og følelser, og jeg tror alle gjestene kan si med sikkerhet at dette virkelig var en opplevelse for livet. Makan til gjennomført og vakkert bryllup! Det ble en god del gledestårer på bryllupsdagen og det er slik det skal være mener nå jeg. Har aldri vært i Praha tidligere heller, men Tsjekkia ga mersmak til de grader for min del, så dit skal vi absolutt tilbake til igjen!

Hipp hurra for brudeparet! Håper dere får et langt og lykkelig liv sammen!

city-46-9-0240611-1302270140

city-46-3-0240616-1302270140

city-46-2-0205446-1302270140

city-46-22-0240603-1302270140

city-46-13-0240614-1302270140

city-46-21-0210656-1302270140

amadores

beach

De to siste bildene er fra Amadores som bare ligger bare 10 – 15 minutter gåavstand unna Puerto Rico. Drømmer meg helt bort i bilder av herlige strender og vakkert blått hav for tiden. Gleder meg så mye nå at jeg kan nesten ikke vente. Heldigvis har jeg kalenderen så å si stappfull fremover, så tiden kommer nok til å fly. Siste helgen på juni skal hele familien, mye slekt og venner reise til Praha i anledning bryllupet til storesøsteren min. Jeg og min andre storesøster er forlovere, så vi har skaffet oss like kjoler i en nydelig lavendelfarge. Gruer meg litt til å holde tale foran så mange nære og kjære, da jeg tror det kan bli veldig følsomt for meg å skulle snakke om ekteskap og kjærlighet. Det blir automatisk til at tankene mine går til Magnus og det savnet med en gang.. Får håpe det går greit. Må vel fortsette å tenke positivt! :-)

Nå må jeg avslutte ganske så brått her. Har ei lita tulle som nekter å sove “duppen” sin og som bråker noe helt forferdelig ute i sengen sin nå. Adios!

83_29865075_xl
Woho!! Da er det endelig bestemt! Jeg og Miley skal bo i Puerto Rico med denne herlige utsikten i en hel måned fra og med siste uken i juli. Herregud som jeg gleder meg. Det kommer til å bli en opplevelse og et varmt og herlig eventyr for oss. Dette har vært en drøm for meg lenge og det føles helt rart at jeg virkelig skal kaste meg ut i det og følge hjertet mitt. Puerto Rico er bare noen minutters kjøretur fra Arguineguin, hvor det finnes en norsk barnehage, så jeg er skikkelig spent på hvordan den er. Om Miley trives og jeg liker den, så regner jeg med at hun skal få være der et par dager i uken. Godt for henne å være sammen med andre barn og godt for mor å slappe av litt for seg selv noen timer. Hjelpe meg, dette blir spennende!

83_1201264420_xl

Vi skal bo på andre strandlinje på bildet ovenfor her, så det blir da i leilighetskomplekset som heter “Haiti” (grønt skilt på toppen). Mange har spurt meg om jeg ikke er redd for å reise alene, men nei, det er jeg faktisk ikke. Puerto Rico og Arguineguin har blitt så skandinavisk nå, så jeg tror ikke det blir noe problem. Det finnes både norsk lege, tannlege, barnehage, skole, butikker og mye mer, så dette ser jeg veldig positivt på! Drøm om morgendagen, husk gårsdagen, lev idag!

83_1300336613_xl

Om noen av mine skjønne lesere har god kjennskap til Puerto Rico, Playa Del Cura, Mogan eller Arguineguin, så rop ut! Jeg vil få gode tips til så å si alt! :-)

Det føles virkelig så godt å ha noe fint å se frem til.. Det er lenge siden.

Hei hopp skjønne blogglesere.

Som dere helt sikkert (not) har merket, så har jeg ikke blogget på grusomt lenge. Jeg valgte jo å bytte bloggen til Cleo-Mag, men har nå pga uventede omstendigheter ombestemt meg. Jeg kommer nemlig ikke til å ha noe tid til å eie og opprettholde et magasin, da jeg skal starte utdanning til høsten. Det er NAV som skal hjelpe meg med denne utdanningen og siden dette er en ganske stor mulighet for meg, så kan jeg ikke takke nei til hjelpen jeg får fra dem. Jeg er fortsatt på den evige søken etter å føle meg trygg og jeg tror at en utdannelse hadde hjulpet veldig med akkurat det. Derfor blogger jeg nå på domenet reidunbeate.com igjen og skal prøve å blogge litt oftere enn før. :-)

Jeg har også vært to uker på ferie på Rhodos sammen med Miley og broren min. Vi kom hjem på lørdag og jeg kjenner jeg savner Hellas litt allerede..

rhodos3
Miley synes det var stas å få sin egen Cola.. Haha :-) Så skjønn.

rhodos1

rhodos2
Is spiste vi selvsagt nesten hver dag. Namnam!

rhodos4
Mine to favorittbilder av Miley fra ferien. Hun ser så herlig og avslappet ut. På det siste bildet storkoste hun seg noe helt vanvittig. Åh.. Savn.

Dere som følger meg på instagram har nok allerede sett disse bildene, men jeg ville gjerne dele de i litt større format her på bloggen også :-)

Nå vil jeg veldig gjerne høre hva mine blogglesere har gjort på de siste ukene. Fortell meg noe gøy! :-)

arguineguin

Åh, jeg drømmer meg bort i herlige bilder av stranden i Arguineguin. Virker som et lite (norskt) paradis på jord. Det bor jo flere nordmenn der enn spanjoler snart.. Men fy søren så fint det ser ut som det er der. *drømme*

Noen av mine lesere som har vært der og som kanskje kan fortelle litt om stedet? :-)

Jeg vil starte denne posten med å beklage mitt store fravær, men jeg har en gyldig grunn. En av mine storesøstre skal nemlig gifte seg i sommer og jeg og min ANDRE søster bestemte oss for å overraske henne med en ferietur til Mallorca forrige fredag. Hun ble rimelig sjokkert for å si det slik. Vi kom hjem nå ikveld og jeg har så å si vært uten internett bortsett fra når vi har vært ute på restauranter. Av den grunn ble bloggen lagt bort i ferien..

mallorca1

Pina Colada er et must (!) – Vår luksusleilighet på havnen i Alcudia – Mine to flotte søstre (bride to be til høyre)

mallorca2

Enda et bilde av bride to be – Overskyet vær, men fortsatt flott – Siste kveld koste vi oss litt ekstra ;-)

Til tross for at vi har vært veldig uheldig med været, så har vi kost oss ufattelig mye. Dette var en etterlengtet jentetur som vi kommer til å huske resten av livet. Kjempekoselig og veldig godt med en skikkelig “husmorferie”. :-)

Håper alle mine snille lesere har hatt en like fin uke som meg :-)

Nå er jeg tilbake :D

25_924153776_xl

25_395332241_xl

25_2125313638_xl

Apartamentos-Fuerte-Calaceite-photos-Room

Ser ikke dette ut som paradis på jord så vet ikke jeg. Denne råflotte leiligheten ligger ved Calaceite stranden på Costa del Sol i Spania. Et lite tettsted mellom Nerja og Torrox. Det spørs nok om dere får se flere bilder av dette fantastiske stedet i fremtiden.. :-)

hotel-487-1-0187599-1208300140

Det ble en liten (stor) forandring i ferieplanene for oss. Istedet for å reise til Mallorca nå i april, så drar vi heller til Rhodos i midten av mai. Det er tross alt mye varmere, pluss at det da blir den syvende gangen jeg besøker hotell Dionysos. Jeg føler virkelig at det er mitt annet hjem, og jeg blir bare mer og mer forelsket i hotellet og de ansatte for hver gang jeg er der!

hotel-487-4-0222879-1208300140

Jeg gleder meg til å sitte her hver morgen å spise verdens beste frokost. Toast, club sandwich eller skinkeomelett. Nam!

hotel-487-12-0222882-1208300140

Denne fyren lager deilige og saftige souvlaki-wraps med kylling og svin! Heeerlig!

hotel-487-6-0222888-1208300140

Og denne utsikten har jeg når jeg ligger på min ultimate favorittplass ved bassengkanten. Herregud hvor jeg gleder meg til å reise tilbake. Dette skal jeg virkelig prøve å nyte så mye jeg kan!